Purimme Heinin kanssa fiatin 1.2 litraisen moottorin ja koneistimme venttiilit, kannen ja venttiilienistukat, sekä hoonasimme sylinterit
Aloitimme työn irrottamalla venttiilit kannesta.
Seuraavaksi koneistimme sylinterin kannen:
Sitten hiekkapuhalsimme venttiilien kannat ja koneistimme venttiilit:
|
hiekkapuhalletut venttiilit |
|
Venttiilit hiottiin 45 asteen kulmassa. |
Venttiilienistukoiden koneistus:
|
Säädimme istukoiden koneistulaitteen hiomakiven oikeaan asentoon venttiilien avulla. |
|
Koneistettu tiivistyspinta |
|
Ventiilien tiivistytpinta haluttaan noin 1 mm venttiilin koneistetun alueen reunoista ja sen testasimme väriaineella.
|
|
Lopuksi testasimme alipaineella ettei venttilien ja istukoiden välissä ole enään vuotoa. |
Laitoimme vennttiilit takaisin kantee:
Sylinterien hoonaus:
|
Seuraavaksi hoonasimme sylinterit |
|
Hoonattu sylinteri |
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti