tiistai 10. joulukuuta 2013

Fiatin 1.2 l moottorin osien koneistaminen

Purimme Heinin kanssa fiatin 1.2 litraisen moottorin ja koneistimme venttiilit, kannen ja venttiilienistukat, sekä hoonasimme sylinterit



Aloitimme työn irrottamalla venttiilit kannesta.









Seuraavaksi koneistimme sylinterin kannen:













Sitten hiekkapuhalsimme venttiilien kannat ja koneistimme venttiilit:

hiekkapuhalletut venttiilit

Venttiilit hiottiin 45 asteen kulmassa.







Venttiilienistukoiden koneistus:

 



Säädimme istukoiden koneistulaitteen hiomakiven oikeaan asentoon venttiilien avulla.


Koneistettu tiivistyspinta


  Ventiilien tiivistytpinta haluttaan noin 1 mm venttiilin koneistetun alueen reunoista ja sen testasimme väriaineella.



Lopuksi testasimme alipaineella ettei venttilien ja istukoiden välissä ole enään vuotoa.


Laitoimme vennttiilit takaisin kantee: 





Sylinterien hoonaus:

Seuraavaksi hoonasimme sylinterit



Hoonattu sylinteri

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti