perjantai 21. syyskuuta 2012

Autofutur

Jos asiakas on jo aiemmin ollut asiakkaana.

1. Kun olet avannut autofuturin, avaa uusi työmääräys.

2. Paina ajoneuvo kohdassa olevaa "etsi" painiketta ja kirjoita rekisterinumero kenttään auton rekisterinumero niin asiakkaan ja auton tiedot tulevat automaattisesti.

3. Kirjoita "selvitys" kohtaan asiakkaan kuvaus viasta ja alle asentajan selvitys tehdystä työstä. Lopuksi laita kaikki työt mitkä on tehty.
4. Työt kohdassa laita "tehtävä" ruutuun työt mitkä on tehty ja "lasku. H" kohtaan katsot autodatasta tai workshopdatasta työn ohjeajan ja laitat sen sinne.


5. "Tuotteet" kohtaan voit lisätä pientarvikelisän eli voi veloittaa työhön liittyvät aineet, nippusiteet ym. Valita oikeassa alakulmassa olevalla "etsi" painikkeella pientarvikelisä ja lisää käyttämiesi aineiden hinta "hinta" kohtaan. Tuotteet kohtaan myös myydään osat jotka autoon laitetaan ellei asiakas ole niitä itse tuonut.

6. "Sisäinen selvitys" kohtaan voit laittaa jos on mokattu jokin työ esim "laitettu pissapojan säiliöön jäähdytysnestettä, hyvitetään seuraavassa huollossa 10e"


7. Lopuksi muuta työmääräyksen tila valmiiksi vasemmasta yläkulmasta.


Jos asiakas ei ole ollut ennen asiakkaana

1. Kun olet avannut autofuturin, avaa uusi työmääräys.

2. Paina ajoneuvo kohdasta "etsi", sitten aukeaa uusi ikkuna ja paina vasemmasta alakulmasta "uusi"

3. Laita auton rekisterinumero "rekisterinro" kenttään ja laita ruksi "asiakkaan tiedot kohtaan ja sitten painat AKE-haku painiketta niin saat asiakkaan ja auton tiedot. HUOM!! AKE-haku ei ole ilmainen joten ei kannata tehdä turhia hakuja!!


4. sitten teet loput samanlailla kuin jos asiakas olisi ollut ennenkin.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti