.JPG) |
| Aluksi laitetaan vetoakseli tiukasti kiinni ruuvipenkkiin mutta niin että se ai vahingoita vetoakselia. |
.JPG) |
| Sisäpään laakerit | | |
Avataan vetoakseleiden suojakumien kiinnitysside varovasti niin ettei kumi hajoa.
.JPG) |
| Laitoimmesähköteippiä vetoakselin uritusten kohdalle että saamme vedettyä vetareiden kumia taakseppäin niin että se ei hajoa. |
.JPG) |
| Otimme laakerineulat talteen ja veimme vetarin osienpesukoneeseen. | |
Normaalisti ei vetareita saa pestä osienpesukoneessa mutta kun kyseessä oli vanhan tipparellun vetarit ja osat olivat jämähtäneet paikoillen ei muita mahdollisuuksi ollut.
.JPG) |
| Osat menossa koneeseen. |
.JPG) |
| Kun vetarit olivat tulleet pesusta putsasimme vielä vetarit puhdisutspraylla että varmasti tulee puhdasta. |
.JPG) |
| Putsasimme neulalaakerit ja niiden pesät |
Laitoimme neulalaakerit paikoilleen ja aloimme täyttämään vetoakselin suojakumia pitkään voitelevalla rasvalla.
.JPG) |
| Ja sitä laitettiin aika paljon |
.JPG) |
| ...Ja sitten kokosimme vetarit |
Huollettu vetoakseli
Työssä ei tullut muita ongelmia kuin osat eivät irronneet vetoakselista. Työstä opimme huoltamaan vetoakselit. Tämä oli aika likainen työ joten kannattaa käyttää hanskoja koko työn ajan!
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti