tiistai 20. marraskuuta 2012

Vetoakseleiden huolto

Aluksi laitetaan vetoakseli tiukasti kiinni ruuvipenkkiin mutta niin että se ai vahingoita vetoakselia.
Sisäpään laakerit  
Avataan vetoakseleiden suojakumien kiinnitysside varovasti niin ettei kumi hajoa.

Laitoimmesähköteippiä vetoakselin uritusten kohdalle että saamme vedettyä vetareiden kumia taakseppäin niin että se ei hajoa.
Otimme laakerineulat talteen ja veimme vetarin osienpesukoneeseen. 
Normaalisti ei vetareita saa pestä osienpesukoneessa mutta kun kyseessä oli vanhan tipparellun vetarit ja osat olivat jämähtäneet paikoillen ei muita mahdollisuuksi ollut. 


Osat menossa koneeseen.
Kun vetarit olivat tulleet pesusta putsasimme vielä vetarit puhdisutspraylla että varmasti tulee puhdasta.
Putsasimme neulalaakerit ja niiden pesät

Laitoimme neulalaakerit paikoilleen ja aloimme täyttämään vetoakselin suojakumia pitkään voitelevalla rasvalla.

Ja sitä laitettiin aika paljon
...Ja sitten kokosimme vetarit
Huollettu vetoakseli


Työssä ei tullut muita ongelmia kuin osat eivät irronneet vetoakselista. Työstä opimme huoltamaan vetoakselit. Tämä oli aika likainen työ joten kannattaa käyttää hanskoja koko työn ajan!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti