Purimme Heinin kanssa fiatin 1.2 litraisen moottorin ja koneistimme venttiilit, kannen ja venttiilienistukat, sekä hoonasimme sylinterit
Aloitimme työn irrottamalla venttiilit kannesta.
Seuraavaksi koneistimme sylinterin kannen:
Sitten hiekkapuhalsimme venttiilien kannat ja koneistimme venttiilit:
 |
| hiekkapuhalletut venttiilit |
 |
| Venttiilit hiottiin 45 asteen kulmassa. |
Venttiilienistukoiden koneistus:
 |
| Säädimme istukoiden koneistulaitteen hiomakiven oikeaan asentoon venttiilien avulla. |
 |
| Koneistettu tiivistyspinta |
 |
Ventiilien tiivistytpinta haluttaan noin 1 mm venttiilin koneistetun alueen reunoista ja sen testasimme väriaineella.
|
 |
| Lopuksi testasimme alipaineella ettei venttilien ja istukoiden välissä ole enään vuotoa. |
Laitoimme vennttiilit takaisin kantee:
Sylinterien hoonaus:
 |
| Seuraavaksi hoonasimme sylinterit |
 |
| Hoonattu sylinteri |
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti